Nou pas a nivell de Monells

Dijous, 9 de desembre de 2021

Podria ser una realitat en un termini de dos anys.

Després que l’any passat quedes descartat el projecte de construcció d’un pont a la zona de Monells (veure El Gallaret 439 maig-juny 2020) per corregir la mobilitat, sobretot de camions, a la zona sud del poble, l’EMD i l’Ajuntament de Seva es va posar a cercar la millor de les solucions.
Al llarg d’aquest any, la Generalitat, la Diputació de Barcelona, Monells (grup Argal), Adif, l’Ajuntament de Seva i l’EMD han estat treballant en el projecte del que serà el nou pas a nivell de Monells. Aquesta és la única solució viable que s’ha trobat després d’avaluar totes i cadascuna de les de les opcions possibles.
El nou projecte de pas a nivell passa per desplaçar l’actual pas de Can Roca per un de nou més a prop de la fàbrica de Monells (veure plànol adjunt) i dotar-lo de totes les mesures de seguretat que exigeix Adif més els accessos viaris a les dues bandes de la via. 
El cost de de l’obra està valorada en uns 500.000 euros que no aniran a càrrec de l’EMD ni de l’Ajuntament de Seva. Es costejarà a través d’una operació urbanística. D’acord amb la Comissió Territorial d’Urbanisme (CTU) de la Generalitat, l’Ajuntament de Seva requalificarà com a sòl industrial part d’uns terrenys agrícoles del voltant perquè Monells pugui créixer cap a sud, sense augmentar l’edificabilitat, i la plusvàlua de la venda es destinarà a finançar el nou pas a nivell. 
Els tràmits per realitzar el projecte continuen el seu curs. En el ple ordinari de l’Ajuntament de Seva del 17 de setembre es va aprovar inicialment l’esborrany del conveni amb Adif. En el proper ple de l’Ajuntament es durà la segona ’aprovació d’aquest esborrany que encara quedarà pendent d’alguna més abans no passi a definitiu.
Alhora l'Ajuntament de Seva està treballant en el conveni amb Monells.  Un cop aprovat definitivament tot plegat i començades les obres, el nou pas a nivell de Monells podria ser una realitat amb un termini d’uns dos anys.
Tot i això, la solució definitiva vindrà amb el desdoblament de la via (R3) per part d’Adif. Això implicarà substituir el nou pas a nivell per un pas soterrat. Les obres i cost d’aquest pas l’haurà d’assumir Adif. D’acord amb el nou Pla de Rodalies d’Adif i Renfe, això es durà a terme el 2030, si tot va bé, o pocs anys després.

 

Darrera actualització: 9.12.2021 | 17:21